10 Kasım 2015 Salı

Hayat Tarzınızı Baştan Aşağı Değiştirmeniz Gereken Bir Sağlık Sorunu ;Haşimato Hipotiroidi





Yaklaşık 6 senedir bu hastalıkla beraber yaşıyorum,artık bir hastalık gibi değilde  bir yaşam biçimi olarak ele alıp yaşamınızı  gereği gibi düzenlemeniz gerekiyor.Türkiyede hatta dünyada karşılaşılan obezitenin en büyük nedeni yine bu hastalık ve hastalığın peşi sıra getirdiği şeker hastalıkları hormonal hastalıklar olduğu için genelde aynı kişide görülme olasılığı çok yüksek.

Şimdi öncelikle hastalığın yaşamınızın hangi aşamasında ve ne düzeyde çıktığı çok önemli ben hamileliğimin 4.ayında fark ettiğim için sıkıntılı bir hamilelik süreci ,aşırı alınmış kilolar (32 kg),sonra hamilelik sonrası çok zor verilmiş kilolar olarak yaşadım.Oğlumda hiçbir sağlık sorunu olmadı çok şükür çünkü 15 günde bir kontrol ediliyor ilaç dozu ayarlanıyordu,ancak benim sağlığım o kadar iç açıcı değildi hastalığın çıkışına kadar zaten 15 kg almıştım arkasında 17 kg daha aldım.Doğum yaptığımda eve 92 kg la dönünce çok sarsılmıştım.Doğumdan yaklaşık 3 sene sonra bu 25 kg ı verdim ancak hamile kalmadan ve biz farketmediğimiz dönemde aldığım 10  kg hala duruyor o kiloları vermek için hala savaş veriyorum.


Hastalık bir hastalık gibi değilde daha çok kalıcı ve sürekli bir diyet içeriyor.Her türlü yiyeceği olabildiğince bilinçli ve sınırlı olarak tüketmeniz gerekiyor.Daha sonra yazacağım gibi bir çok bilimsel faktörü tetikleyen  bir hormon vücudunuzda yeterli salgılanmıyor.Metabolizmayı çalıştırıp yediklerini enerjiye çevirecek mekanizma ise bir türlü devreye girmiyor.Bu nedenle düşük kalorili beslenmenize rağmen kilo vermek çok zor hatta imkansıza dönüyor.

Birde Türkiye'de sağlıklı beslenmek o kadar zor ki ,yiyeceğiniz ürünleri temin etmekten tutunda kendiniz hazırlamadığınızda dışarıda yemek yemek bile imkansız oluyor.

Bir sonraki yazıda metabolizmayı hızlandıracak aşamalarıda yazacağım. Şu anda vücudumdan  inatla gitmeyen 10 kg la hem  diyet hemde sporla mücadelem başlamıştır. Sürecin geri kalanını buradan takip edebilirsiniz.

Hiç yorum yok: